Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA
Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Jumaat, 4 Oktober 2013

Sunscreen Uv Protection Mary Kay

Apa itu MELANIN???

Sebenarnya di bawah lapisan kulit kita terdapat sel melanin iaitu sel yang memberikan warna kulit kita yang sebenarnya.. Sel melanin ini sebenarnya penting kerana ia melindungi kulit daripada sinaran matahari dan ultraviolet yang boleh menyebabkan kanser kulit..

Kuantiti sel melanin tak sama bagi setiap orang. Orang yang berkulit cerah sel melanin agak kurang berbanding orang yang berkulit gelap.. Sel melanin ini samalah seperti sel-sel yang lain. Ia akan tumbuh dan mati secara semulajadi dan sentiasa bertukar.

"Sebab itulah orang yang berkulit cerah mudah kena sunburn.."

Apabila kita pakai cream atau produk yang ada bahan kimia untuk mencerahkan kulit, sel-sel melanin kulit ini akan terhenti tindakbalas semulajadinya yang mana melanin sudah tidak berfungsi lagi kerana bahan kimia ini sudah mengambil alih tindakbalasnya...

Bahan kimia inilah yang akan memberikan warna kulit kita yang putih/cerah itu. Selagi kita pakai produk ini kulit kita akan terus cerah dan cerah kerana bahan kimia menghakis sel-sel kulit luar sedikit demi sedikit dan kadang-kadang berlaku pengelupasan.. Kalau bahan kuat , cepatlah pengelupasan berlaku. Ia bukan sahaja
membuang sel-sel kulit mati tapi juga menipiskan kulit muka kita..

Tetapi bila kita berhenti menggunakan produk ini, sel-sel kulit yang dah berhenti tadi termasuk sel melanin mula mengambilalih semula tindakbalas pertumbuhan sel kulit kita. Oleh kerana dah terhenti, melanin-melanin ini tidak dapat berfungsi dengan baik ia dah terencat akibat ahan kimia tersebut.

Sebab itulah pengeluarannya tidak sekata dan bertompok-tompok...

Maka dengan itu... Pakailah sunscreen utk mghalang sel melanin anda semakin hitam bertompok-tompok

utk maklumat lanjut tentang kulit muka anda, pm 019 - 372 1611 Noreena Ishak whatsapp / wechat / line. . kita boleh sharing sharing..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan