Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA
Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Selasa, 1 September 2015

Kitaran kulit..oh jerawat ..


Kitaran kulit sbnr adalah 4 minggu.. ada yg xtahu?
Tapi adakah kita faham makna kitaran kulit kita ni?
Seringkali saya dapat maklum balas dari customer yang merungut kenapa kesan penggunaan produk lambat atau kadang-kala mengeluarkan jerawat atau ruam2 pada muka.
Ada beberapa faktor; samada kulit mengalami detoksifikasi atau kemungkinan tidak sesuai.
Berapa lama kesan detoksifikasi itu?
Jawapan agak berbeza. Ada yang hampir tiada kesan buruk ke atas kulit, ada pula yang mengambil masa lama lebih dari 6 bulan.
Jika keluar jerawat atau ruam, jika ia bukan kerana alahan, kebiasaannya kesan2 buruk (jika ada) akan semakin berkurang dari bulan ke bulan mengikut kitaran kulit tadi. Just continue dan mendengar arahan dr perunding kecantikan yg sudah terlatih..sy sudah 5 tahun dlm kerjaya mary kay. PErcayalah !

Biarkan kulit kita mengeluarkan kotoran yang lama terpendam dalam lapisan dalam dsebabkan latar belakang produk yg kte main hentam selama ini.. Selepas itu kesan baik lebih ketara..
Jika kita menggunakan produk pemutihan, banyak lagi 'kisah' yang perunding kecantikan kena tahu untuk bantu & customer perlu terus sabar untuk mendapat kesan kulit yang sihat.
Jika kerana alahan, kesan buruk boleh kita ketahui hampir serta merta sebab kulit akan cepat bereaksi pada bahan yang memberikan alahan pada kulit.
Hendak2x lg dr bahan yg tidak dikenalpasti..
Customer biasanya tidak sabar hendak tengok kesan baik pada muka..
Kesan baik pada muka seseorang tidak sama. Ada cepat, ada makan masa. BERSABAR LAH !

Kerana itu, perunding kecantikan akan selalu mengikuti perkembangan terkini pada kulit customer. Perundingan ini berbentuk personal & berbeza mengikut keadaan. Yang menyebabkan kesukaran & objektif tidak tercapai apabila tiada interaksi dua-hala dengan customer.
Best kan bila ada perunding kecantikan sendiri untuk monitor kulit kita berbanding diri sendiri 'terpaksa' menjadi perunding untuk diri sendiri.
Benda baik kena selalu kita kongsi.
Semoga bermanfaat.

Jika berminat sy menjadi perunding kecantikan kesayangan anda wasap sy direct 0193721611 ‪#‎norinmk‬..
‪#‎sesajaletakpictbrushskinvigorateohsemni‬
‪#‎ilovemymarykay‬

Tiada ulasan:

Catat Ulasan