Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA
Mary Kay Headquarters, Dallas, Texas, USA

Khamis, 5 Disember 2013

MAKEUP NURI MARY : Oil-Free Makeup Remover

Sangat penting untuk wanita yang gemar menggunakan maskara / eye liner / eye color..

Nak tahu kenapa wujud Oil Seed di bahagian mata?
Apa itu oil seed? Perasaan tak? Ada bintik² kecil yg halus dan juga ada kasar di bahagian bawah mata? terutama utk wanita yg gemar memakai makeup nie.Sedihkan ?

Bintik-bintik kecil halus ni selalunya tak rasa apa-apa @ sakit tapi boleh nampak luaran kulit kita. Ada sesetengah orang yang mempunyai bintik-bintik kasar dan sukar dirawat. Ada banyak faktor. Cuba sentuh di bahagian mata dan lihat di depan cermin. Ada terasa benjolan di mata. Itulah dinamakan oil seed..

Orang yang ada oil seed ni mesti rasa malu nak tunjuk kan? Selalu cover dengan concealer. Oil seed ni bukan dark circle atau eye bag tau.

Bagaimana ia terjadi?

Anda yang mencuci wajah anda terutama bahagian mata dengan menggunakan baby oil atau apa2x yg berkaitan dengan pencuci muka..Lepas anda remove mata anda dengan baby oil, ada rasa melekit & licin tapi nampak bersih. Lepas itu, anda cuci muka seperti biasa. Tapi masih melekit gak..begitu juga dengan pencuci muka, toner & sbgnya termasuk air..adakah benar2x bersih @ hilangkan mekap anda ? Bila dh terbiasa lama-kelamaan ini, muncul lah bintik-bintik kecil yang halus.

Baby Oil sepenuhnya " berminyak @ oily"

Jadi, anda tidak digalakkan menggunakan make up remover yang ada oily.. Sebaliknya anda harus menggunakan oil-free eye make up remover yang tidak mengandungi minyak sepenuhnya.

Peringatan !

Jangan sesekali menggunakan pencuci muka terkena bahagian mata kerana kawasan bahagian mata ini adalah kulit nipis dan sensitif yang lebih nipis dr kulit muka.

Untuk lebih keterangan lanjut boleh hadiri ke kelas kecantikan saya dalam masa terdekat..

Like page | Makeup Nuri Mary
Fb | Solek Nuri Mary
Hp @ whatsapp | 
019 - 372 1611 ( #Norinmk )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan